Dag 1: Op avontuur naar Costa Rica!

9 mei 2016 - Arnhem, Nederland

We staan vroeg op, Karsten komt ons namelijk om 7.00 uur ophalen om ons naar Schiphol te brengen. Het is druk op de weg, de meeste mensen zijn op weg  naar hun werk. Wij niet, wij zijn op weg naar een prachtig avontuur.

We zijn mooi op tijd op Schiphol en drinken en eten even wat. Om 12.15 uur vertrekt het vliegtuig (van Air Canadian) vanaf Schiphol.We hebben een rustige vlucht na 3700 miles komen we net iets over tweeën aan in Toronto. Op de luchthaven is het even een uitdaging om de halte te vinden voor de shuttle van het hotel. Maar zodra we in de shuttle zitten, zijn we in een mum van tijd bij ons hotel. Het hotel ziet er prima uit. We zetten de spullen op de kamer en besluiten nog even om naar het centrum van Toronto te gaan. Bij het hotel gaan we eerst met de shuttle weer naar de luchthaven. Daar nemen we een bus naar het centraal station van Toronto. Van daaruit gaan we met de metro naar het centrum.

Het is koud in het centrum, dus we zijn blij dat we onze jassen hebben meegenomen. We lopen wat rond in het centrum en gaan uiteindelijk bij een Chinees eten. We eten lekker een noedelsoep, met allerlei hapjes. Na het eten zijn we redelijk moe, het is een lange dag geweest. Plaatselijk is het 19.30 uur, maar voor ons is het 00.30 uur. We besluiten daarom weer terug te gaan naar het hotel. Dat is toch wel weer een hele trip met de metro, bus en shuttle. Om 22.00 uur zijn we eindelijk in het hotel en zijn we behoorlijk moe!! We duiken lekker ons bedje in, want morgenvroeg moeten we behoorlijk vroeg op voor de volgende vlucht.