Bye bye Nederland, hello Singapore and Nieuw Zeeland!

4 november 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Woensdagavond 31 oktober om 21.00 uur vertrekken we voor een ruim 12 uur durende vliegreis naar Singapore. De vliegreis verloopt voorspoedig en einde van de middag komen we aan in Singapore.  Vanaf de luchthaven pakken we de metro, een perfecte, snelle en goedkope manier om in de stad te komen. Het is even wennen: 7 uur tijdsverschil en bijna 20 graden warmer, dat is eerlijk gezegdmtoch wel een beetje afzien. We hebben een kamer midden in Chinatown. Het is even lastig om het hotel te vinden tussen alle Chinese winkeltjes. Op het internet hadden we wel gelezen dat de kamers klein waren, maar toen we onze kamer binnenkwam moesten we toch wel erg lachen. Het was echt heel klein met ook nog eens een soort podium midden in de kamer waar het matras op ligt. Dit maakt dat we niet eens ergens onze koffers fatsoenlijk kwijt kunnen. De badkamer is zo klein, dat de wc nagenoeg onder de douche zit, handig voor degene die 's morgens houdt van efficiëntie. Maar goed dat mag allemaal  de pret niet drukken, de korte broek aan en de stad in. We gaan eerst naar Gardens by the Bay, dit is een park waar een soort van metalen bomen staan, welke 's avonds 2x tijdens een lichtshow worden verlicht. We moeten even wachten, maar daarna worden we meer dan beloond. Het is werkelijk magisch het lijkt wel of we in de Avatar film zijn beland. De lichtshow wordt vergezeld door muziek uit de disco top 50, wat het wat ons betreft iets minder magisch maakt.

Het is nog donker wanneer wij beiden wakker schrikken, wordt er geschoten?!? Het duurt even voor wij ons realiseren dat er geen oorlog gaande is, maar dat er druk gewerkt wordt. Gezellig een drilboor, maar hoe laat is het dan eigenlijk? We kunnen onze ogen niet geloven: 9.15 uur, dan hebben we gewoon een nacht doorgeslapen. Een mooi moment om op te staan en de stad nog even kort verder verkennen, te beginnen bij Little India. Er zijn allerlei markten met verschillende waren, van eten, kleding, bloemen tot feest- en huis accessoires. Ze hebben allemaal één ding gemeen: het is een ware kleur explosie. We nemen ook bij daglicht nog een kijkje bij de Gardens by the Bay waar we nu ook de prachtige orchideeën kunnen zien. Gisteravond hebben we het futuristische hotel Marine Bay Sands gezien. Dit is een gebouw van 56 verdiepingen hoog, met een dak in de vorm van een surfplank. Het hotel heeft op het dak een groot zwembad. We hebben gelezen dat je naar het dak kunt (tegen betaling uiteraard), in een fractie zijn we met de lift boven en genieten we van de prachtige stad. Singapore kent bijzondere architectuur en natuurlijk veel wolkenkrabbers. We kijken uit op zee waar we enorme aantallen vrachtschepen zien. Daarnaast is het stratencircuit goed te zien waar de GP van Singapore is gereden en waar "onze" Max tweede werd. Inmiddels is het alweer einde van de middag en dus tijd om terug te gaan naar het hotel om onze koffers op te halen. We zijn klaar voor de volgende etappe van onze reis. Om 22.30 uur vliegen we richting Auckland Nieuw Zeeland waar we na een vliegreis van zo'n 9 uur om 13.00 uur aan komen.

Eenmaal in Auckland gaan we onze huurauto ophalen. We moeten naast het tijdsverschil (5 uur ten opzichte van Singapore en 12 uur met het thuisfront) even wennen aan het weer: een graad of 16 en een stormachtige wind. Het is best wel even spannend want van nu af aan moet er links gereden worden. JeeJee doet het fantastisch en rijdt ons veilig naar het hotel. We relaxen en eten wat en gaan op tijd slapen, om zo snel als mogelijk van de jetlag af te komen. De volgende dag gaan we Auckland bekijken en starten bij de haven. Het weer is prima, de enorme harde wind is er nog wel, maar het zonnetje schijnt en het is aangenaam. In de haven liggen enorm veel boten en ook een aantal grote exclusieve exemplaren. Het is een heerlijk plekje. In de middag gaan we naar een park, waar ik mij verwonder over de bomen en planten die er groeien. Een deel lijken zo uit de tropen te komen, heel bijzonder.

Morgen reizen we naar de Bay of Island, we zijn erg benieuwd.

1. Odile:
    4 november 2018
    whauw Angelique, wat gaaf, brings back memories. Geniet van alles, tis zooooooooooooo mooi daar
  2. Gretha:
    5 november 2018
    Super om jullie reis mee te beleven!!
  3. Josje:
    5 november 2018
    Gaaf zeg, geniet er van!! Erg leuk om zo mee te kunnen genieten van jullie avonturen.
  4. Mirjam:
    6 november 2018
    Wat leuk om te lezen! Hi hi die kleine kamers, de beschrijving doet me denken aan een hotelkamer in Hongkong waar de douche echt boven de plee hing.
    Joh wat is het prachtig om de Gardens by the bay verlicht te zien zeg. Ik heb ze toen alleen bij daglicht gezien. Zo te zien de moeite te waard!
    Geniet lekker verder van jullie reis. Ik/wij genieten op afstand met jullie mee. Dikke kus
  5. Michiel van der Zanden:
    9 november 2018